torsdag den 19. januar 2012

Skipper Skræk!


Maja's Skipper Skræk boller.
Igen vil jeg guide jer igennem en af mine selvopfundet opskrifter. I dette tilfælde mine spinatboller, som jeg så oplagt kalder for Maja's Skipper Skræk boller.


Ingredienser:


* 700 gram mel af eget valg. (I dette tilfælde 350 gram Enkornsmel og 350 gram Bygmel)
* 1/2 L vand
* 2 tsk groft salt
* 1 tsk. rørsukker
* 10 gram gær
* 2 spsk. Skyr 0,2%
* 1 spsk. rapsolie
* Frosen spinat. Man vælger selv hvor meget, alt afhængig af hvor stærk man vil blive ;-)



Først skal 10 gram gær



































og vandet røres sammen.
Derefter vejes 350 gram enkornsmel af..
 og hældes i skålen..
Når det er rørt jævnt rundt, kommes 1 tsk. rørsukker i..
derefter 2 tsk. groft salt.
derefter 1 spsk. rapsolie..
og så 2 spsk. skyr 0,2%
Når det er rørt sammen, vejes 350 gram bygmel af...
Så skal det frosne spinat hakkes.
Derefter kommer man både bygmelen og spinaten i skålen, og det hele røres rundt.
 Og æltes....
 Og tilbage i skålen igen..
Derefter skal det hæve i køleskabet 12-24 timer, hvilket mit dej også gør, så nej jeg kan ikke komme med den klassiske "Jeg har snydt lidt" så derfor må I vente til i morgen med at se resultatet, og værre endnu, jeg må vente med at smage dem.

Vi ses i morgen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar