lørdag den 17. december 2011

= LOVE

I mit tidligere indlæg fik jeg pointeret at der i mit hoved er god plads til egoisme i denne blog, hvilket bl.a. resulterer i at dette oplæg kommer til at handle om det jeg elsker.
Først vil jeg begynde med nogle af de personer som betyder en hel del for mig, jeg vil dog lige tilføje at det ikke er et takkebrev til folk som har været der for mig, men bare en god undskyldning for at sætte nogle fede billeder ind. SÅ klichéen springer vi let hen over, men den skal nok komme på et andet tidspunkt, dont worry..







De første to personer som har denne ære at være med i Majas blog er de to smukke mennesker på sort/hvid billedet ovenover.Julie og Oliver. Julie er en af mine bedste veninder. Hun bor i Norge pt. så jeg ser desværre ikke så meget til hende. Julie kommer HELDIGVIS hjem her til jul og besøger os, hvilket jeg personligt glæder mig meget til! Oliver er min lover lover og han er bare lækker, ikke mere der. ;-)
Billedet er taget i påsken, hvor mine veninder og jeg brugte et par skønne dage i en ferielejlighed i Lemvig.
Lige netop denne aften kom Oliver og besøgte os, hvilket endte ud i lidt for meget rødvin, men sådan går det ofte i Julie og Oliver's selvskab. :-*



Det andet billedet som jeg har tilføjet er af den skønne Emma som simpelthen er noget for sig. Du finder ikke en lige så herlig person som Emma, hun er kun til at beundre. Emma er ikke så vild med det billede som jeg har lagt ind, men der er jeg dybt uenig. Jeg synes hun er vildt sexede og spændende på dette billede. Mi-aauw. Emma rejser også til Norge efter jul engang, hun savner sikkert hendes søster. God tur Emma. :-) Endnu en undskyld for at vi andre piger snart skal til Norge og stå på ski, hvilket jeg i øvrigt er pænt god til.



De to mørkhåret piger er Caroline og Cathrine. Cathrine har været min bedste veninde lige siden børnehaveklassen så hun kan ikke forklares med ord. Caroline mødte jeg på gymnasiet, da vi var så heldig at komme i samme klasse, og lige siden har hun bare været en kæmpe del af min hverdag, and it is about to be even better, right Caroline. :-* Billedet med den lyserøde ramme, er et billede af den dejlige Laura som altid er så sød. Laura flytter snart til Århus, hvilket bliver super fedt. :)



Ud over disse skønne piger på billederne ovenover (og nej Oliver du tæller ikke med som en pige) er der også Anne og Heidi.




Anne er på det øverste på billede. Anne er skønheden selv. Hun ved det bare ikke selv. Anne har været i mit liv i mange år, ligenu bor hun i Holstebro og arbejder i Elgigangten, ja man spørger sig selv hvorfor ;-) Men jeg regner med at Anne også flytter til Århus så vi kan hænge ud sammen, for hun er helt igennem fantastisk. På billedet nedenunder Anne er Heidi og jeg. Heidi er også en pige der er værd at opleve. Hun er ude og rejse lige pt. men jeg glæder mig til at hun kommer hjem igen, for hvis man savner latter og gode stunder så er Heidi den helt rigtige at være sammen med. :-*


Så er der også lige min hund. OG JA. Jeg er en af de pisse irriterende personer som taler til min hund som om det var et menneske og som lader min hund sove i min seng og jeg er sikker på at hvis I bare kender mig lidt, ved I med sikkerhed hvem min hund er. Nemlig Nielsen. Nielsen er en Bichon Havanais og nok den sødeste bichon havanais der findes, i hvert fald hvis man spørger undertegnet. Det med at lufte ham lader jeg min mor om som for øvrigt også er på billedet,


Det var lidt om nogle af de "personer" som betyder himlen for mig. Derudover er der selvfølgelig flere, men som tidligere nævnt er det billederne det kommer an på. Men der vil dog komme en redigering i mit indlæg lidt senere med mine to niecer, for de er helt igennem skønne at se på - too adorable til at undgå det hvide lærred.

Så er vi kommet til noget jeg elsker med stort E, jeg vil næste gå så langt at sige at det er mit skønne univers som let bliver lidt for meget.



GENBRUG!!!

Jeg elsker hele atmosfæren omkring genbrug. Jeg elsker ideen og jeg elsker stemningen, jeg vil faktisk gå så langt og sige at jeg elsker lugten af brugt tøj og ting. Arh der gik jeg måske lidt for vidt, men alt i alt er jeg en stor genbrugsfan! Jeg elsker også Århus, og en af grundene til det er at de har fattet det. DE HAR FATTET GENBRUG. Alle de fede genbrugsbutikker som man nu med finere ord kalder for vintage, også for at vi elsker at være lidt international ;-) De er ligesom lige kommet videre fra den røde kors genbrug som ligger i den lokale by. Ikke for at tale ondt om røde kors genbrug, der kan man bestemt også være heldig to gange om året. En butik som jeg især gør at jeg får sommerfugle i maven og får lyst til at røve en bank er
SO EIN DING.. Nørre Allé 17. 8000 Århus C.





Jeg har dog kun været der et par gange, da jeg først opdagede den i sommers. Jeg boede tæt på Nørre Alle i sommerferien hos min kusine da jeg læste matematik B på VUC og hver dag cyklede jeg forbi denne spændende butik, og jeg blev fanget fra første øjekast. Det er som et lille paradis for genbrugselskere. Der er alt fra bukser, jakker, sko, kjoler, smykker, ja jeg kunne blive ved uden en eneste overdrivelse! Det bedste køb jeg har gjort i "So ein Ding" er min pels, som jeg købte her i efteråret. Jeg havde en pels som jeg havde købt i den lokale genbrug til en halvtredser for lidt over et år siden. Den var ikke ægte men når jeg havde den på følte jeg mig som Carrie, så for mig var det meget mere end ægte. Den blev desværre stjålet på mit gamle gymnasium, og derfor har jeg vidst lige siden, at så snart jeg fandt en skøn pels jeg havde råd til, ville jeg købe den. Og det kom så til at ske i denne skønne butik.





Det første køb jeg gjorde mig i butikken, var en skøn sommerdag hvor, efter min matematik-veninde Ida og jeg var i botanisk have og lave matematik, skulle ned og have en paradisis, gik forbi "So ein Ding" eller faktisk cyklede jeg først og så kom Ida senere og det var der, jeg lige så mit snit, til hurtigt at smutte ind og kigge. Men jeg gik hurtigt fra kigge-niveauet op til det niveau hvor jeg leder efter min pung i skoletasken. Jeg havde set den fineste hvide langærmet blodetop med knapper i rykken og en fin krave der bare måtte være i mit skab.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar